Programe și strategii

                                                                        RAPORTUL DIRECTORULUI

                                                SERVICIULUI PUBLIC JUDETEAN DE PAZA DÂMBOVIȚA

                                                          CU PRIVIRE LA MANAGEMENTUL CALITATII

Competitia care are loc în domeniul asigurarii serviciilor de paza, impune conectarea activitatii institutiei atât la respectarea prevederilor legale în vigoare cât și la satisfacerea cerintelor si exigentelor unitatilor beneficiare.

O componenta foarte importanta a eficientei activitatii prestate o constituie creșterea continua a calitatii actului managerial, care trebuie sa fie rezultatul punerii în practica a politicilor și a obiectivelor de management, aplicate la nivelul tuturor componentelor și proceselor desfășurate în institutie.

În acelasi timp, în cadrul Serviciul Public Județean de Pază Dâmbovița, calitatea actului managerial este și rezultatul indeplinirii, cu responsabilitate, a sarcinilor de serviciu de către fiecare salariat.

Funcționarea eficiența precum și imbunatatirea Sistemului de Management al Calitatii implementat în institutie, potrivit cerintelor standardului de referinta SR EN ISO 9001:2008, este asigurata prin: evaluarea satisfactiei beneficiarilor serviciilor prestate; acțiuni privind imbunatatirea continua a serviciilor prestate; monitorizarea și evaluarea proceselor; tinerea sub control a neconformitatilor; acțiuni corective și preventive; eficientizarea analizelor de management; comunicarea operativa a rezultatelor evaluarilor și analizelor efectuate.

Obiectivele generale:

  • alocarea resurselor necesare pentru imbunatatirea sistemului de management al calitatii, în conformitate cu cerinţele standardul SR EN ISO 9001:2015 și tranzitia la noul standard;
  • asigurarea unui sistem de management care sa permita evaluarea performantelor atinse și imbunatatirea continua a indicatorilor acestuia;
  • informarea continua cu privire la continutul politicii și obiectivelor referitoare la calitate;
  • asigurarea unui cadru organizatoric, în conformitate cu cerintele legale, pentru desfasurarea activitatilor specifice în condiții corespunzatoare de lucru;
  • imbunatatirea eficientei și calitatii serviciilor prestate în scopul creşterii imaginii organizaţiei;
  • satisfacerea cerintelor unitatilor beneficiare;
  • prevenirea aparitiei neconformitatilor prin analizarea și eliminarea cauzelor care le-au produs.

Obiectivele financiar-contabile:

  • respectarea riguroasă a legislaţiei economico -financiare şi fiscale;
  • analiza periodica a situației economice a institutiei în scopul unei dimensionari raționale și eficiente a resurselor financiare și stabilirii modalitatilor de utilizare a acestora;

Obiectivele formatiilor de pază:

  • mentinerea unei legături permanente și a unei informari reciproce cu unitățile beneficiare de paza;
  • elaborarea unui program de măsuri în vederea creșterii gradului de satisfactie a beneficiarilor serviciilor de paza;
  • efectuarea unui control permanent cu privire la modul de executare al serviciului de paza de către salariatii din subordine cu scopul de a preintampina producerea unor evenimente negative și de a spori raspunderea în rândul subordonatilor;
  • respectarea programului anual de instruire profesională, de securitate și sănătate în munca și pentru situații de urgența;
  • participarea alături de RMC la mentinerea sistemului de management al calitatii, precum și la efectuarea auditului de supraveghere 1, în limitele competentelor, conform standardului SR EN ISO 9001:2015.

Obiectivele în domeniul resurselor umane:

  • selectarea, angajarea și mentinerea în structura de personal de paza numai a persoanelor atestate profesional;
  • asigurarea unui climat normal de munca care sa motiveze și sa promoveze valoarea individuala și colectiva a salariatilor;
  • stabilirea concretă a sarcinilor fiecărui salariat și evidenţierea acestora în fişele de post, conform documentaţiei sistemului;
  • cresterea nivelului de pregătire profesionala a salariaţilor din subordine cu scopul indeplinirii sarcinilor de serviciu în conformitate cu fisa postului;
  • indeplinirea programului de formare profesionala(specializare și perfectionare);
  • evaluarea profesională individuala în vederea stabilirii calificativului anual pentru fiecare salariat;
  • informarea permanenta a salariatilor cu privire la prevederile legale și reglementarile interne referitoare la relatiile de munca;
  • responsabilizarea întregului personal din structura institutiei, prin stabilirea competentelor și participarea la aplicarea politicii în domeniul calităţii.

Obiectivele cu privire la securitatea și sanatatea în muncă:

  • asigurarea unui cadru organizatoric legal cu privire la desfasurarea activitatii de securitate și sănătate în munca;
  • monitorizarea riscurilor de accidentare și imbolnavire profesionala pentru locurile de munca din structura organizatorica a institutiei;
  • monitorizarea masurilor stabilite prin Planul de prevenire si protecție;
  • asigurarea resurselor și mijloacelor necesare pentru prevenirea riscurilor de accidentare și imbolnavire profesională;
  • elaborarea/revizuirea/actualizarea Instructiunilor proprii în domeniul securitatii și sănătății în munca pentru activitățile desfășurate;
  • imbunatatirea continutului instructajelor specifice securitatii și sănătății în munca.
  • creşterea nivelului de pregătire în domeniul securitatii și sănătății în munca la nivelul organizaţiei;
  • supravegherea activă a stării de sănătate a personalului în funcţie de locul de muncă, în conformitate cu legislatia în vigoare;
  • incheierea Conventiilor cu privire la securitatea și sanatatea în munca cu scopul prevenirii riscurilor profesionale și protectiei lucratorilor care își desfășoară activitatea în obiectivele unitatilor beneficiare de paza.

          Pentru indeplinirea cerintelor managementului calitatii în cadrul Serviciul Public Județean de Pază Dâmbovița, ma angajez sa asigur în mod continuu resursele umane și materiale necesare și sa verific modul în care strategia calitatii manageriale este aplicata la toate nivelurile și structurile institutiei.

                                                                                   DIRECTOR,

                                                                                 Ioniță Ștefan